zondag 15 augustus 2010

Spam

Uit onderzoek van Ernst & Young blijkt dat sinds de invoering van het spamverbod - sinds 1 oktober 2009 valt daar ook b-to-b onder - Nederlandse bedrijven nog bijna net zoveel spammailtjes naar klanten en prospects sturen als daarvoor. De helft van de ondervraagden blijkt zelfs niet of nauwelijks op de hoogte te zijn van wat het spamverbod nou eigenlijk inhoudt. Ernst & Young veronderstelt dat “als bedrijven beter bekend zijn met de regelgeving en er strikter wordt gehandhaafd, spam als marketingtool aan belang zal inboeten”. Zou het? Misschien heeft het spamverbod niet zo veel effect omdat Nederlandse spam in het niet valt bij alle spam die uit het buitenland naar Nederlandse e-mailadressen wordt gestuurd. Daarnaast voorkomen goede spamfilters - en de meeste functioneren prima - dat er veel spam in de in-box terecht komt. Het probleem is dus klein en beheersbaar. “De bal ligt bij de toezichthouder OPTA”, zegt Ernst & Young. Wat mij betreft mag de OPTA hem daar laten liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten